Laddar Evenemang

« All Evenemang

SGF Öst seminarium: Geotekniska tolkningar och entreprenadjuridik

maj 21 @ 16:00 - 18:00

SGF-Öst bjuder in till en eftermiddag om Entreprenadjuridik i anläggningsbranschen.

Seminariet kommer kretsa kring frågan ”hur mycket tolkning det är lämpligt att lämna i ett FU?”, användandet av geotechnical baseline report, och olika modeller för kontrakt och reglering och mycket mer.
Seminariet vänder sig till medlemmar i SGF i första hand, och till personer som är sugna på att veta mer om SGF och kanske bli medlemmar, i andra hand.
Det skulle vara kul om det kom lite Entreprenörer.

Medverkande på Scen är:
Adam Larsson –  Partner på Wimert Lundgren Advokatbyrå AB, med stor erfarenhet av att företräda entreprenörer i tvister.
Christofer Wilson – Affärsstöd på Trafikverket, med stor erfarenhet av kontraktsreglering som beställare, inte minst från förbifart Stockholm.
Johan Spross – Docent, Avd för jord o bergmekanik och medlem i SGFs riskkommitté.

Anmäl dig här innan 17 maj – Välkomna!

Datum:
maj 21