Vingprovning

Program:
Vid frågor, kontakta: Ulrika Larson,
Empirikon Kommunikation, ulrika.larson@empirikon.se, 0708-473 475

Kursbeskrivning: Kursen kombinerar kursföreläsningar med praktiska fältövningar och demonstration av laboratorieutrustning.

Vingprovningskedjan gås igenom från planering, provning utvärdera resultat. Vanliga felkällor belyses av erfarna fältgeotekniker samt handläggande geotekniker. En viktig del i kursen är de diskussioner och erfarenhetsutbyten som uppkommer mellan kursdeltagare under och efter kurspassen.

Kursmål: Kursen avser att ge deltagarna en insikt vad som krävs för en väl genomförd vingprovning och praktiska råd. Kursen skall ge kursdeltagarna en förståelse för vikten av att arbeta med kvalitet och noggrannhet genom hela kedjan. Kursen behandlar hela kedjan.
Målgrupp: Kursen vänder sig lika mycket till geotekniska handläggare som fältgeotekniker. Det vore önskvärt om det blev en bra fördelning av de bägge kategorierna för lärorika diskussioner under kurstillfället.
Förkunskapskrav: Det rekommenderas att fältgeotekniker och handläggare har minst 3 års erfarenhet och att fältgeotekniker genomgått Huvudkurserna i fältgeoteknik.
2 dagarskurs boende ingår i kostnaden. Antal deltagare max 33 st.
Följande litteratur tas med vid kurstillfället
SS-EN ISO 22476-9:2020
Kunskapsverifiering: Skriftlig tentamen på plats.
SGF medlem får 1 000 kr rabatt på ovanstående pris.I avgiften ingår dokumentation och lunch. Kostnad för övernattning INGÅR i kursavgiften.
Föreläsare: Håkan Garin, Geoverkstan
Thomas Andrén, Geofound
Kursansvarig: Thomas Andrén, GeoFound
Ansvarig sektion: Jord / AG Fält